Menu

Remy de Jong: “Gaan voor maatschappelijk gewin”

Wij zijn LEUK!
Luisteren naar de klant
Eerlijk advies
Uitblinken in uitvoering
Kameraadschappelijke omgang

2 november 2022

De Jong reclame is in 1994 gestart op de zolder van familie De Jong in Langedijk. In de loop der jaren volgden diverse verhuizingen en een gestage groei. De naamgever is op 76-jarige leeftijd nog steeds actief in het bedrijf, maar de dagelijkse leiding is in handen van zijn zonen Remy en Stefan. Samen met zeven medewerkers maken die op  verschillende manieren zichtbaar wat hun klanten doen!

“We zijn het leukste sign-bedrijf van Noord-Holland. Niet alleen omdat ons werk leuk is, maar omdat we Luisteren naar de klant, Eerlijk advies geven, Uitblinken in de uitvoering en Kameraadschappelijk met elkaar omgaan. Zo maken we zichtbaar waar we voor staan.”

Bedrijven zichtbaar maken

De resultaten daarvan kom je niet alleen in de regio, maar in heel Nederland tegen. Tientallen voertuigen, verschillende gevels en het in- en exterieur van diverse bedrijven zijn voorzien van producten van De Jong reclame. Tijdens beurzen en presentaties zorgen hun materialen voor optimale zichtbaarheid en de juiste uitstraling. “Alles kan, maar niet alles werkt”, aldus Remy.  “Om die reden zijn adviseren en meedenken twee belangrijke voorwaarden. Samen met de opdrachtgever nemen we de gewenste reclame-uitingen door. Die vullen we vervolgens in. Met als uitgangspunt het aangaan van een langdurige relatie.”

Zorgen voor de juiste uitstraling

Dat geldt niet alleen voor de commerciële activiteiten, ook de maatschappelijke inbreng is gebaseerd op die kernwaarde. “Onze motivatie om in 2008 lid te worden van De Waaier was bijdragen aan de maatschappij. Dat lidmaatschap heeft in 12,5 jaar geleid tot bijna 100 matches én heeft ons nieuwe klanten opgeleverd. Dat is natuurlijk mooi meegenomen, maar daar was het ons in beginsel niet om te doen! We zijn geen lid geworden om meer producten te verkopen, maar omdat we wat willen betekenen voor een ander. Wel hebben we inmiddels ervaren dat het beter is om niet klakkeloos een banner of een spandoek te leveren, maar eerst aan de maatschappelijke organisatie te vragen wat ze daarmee willen bereiken. Zo nodig adviseren we hen om dan met meerdere partijen, bijvoorbeeld een fotograaf of een tekstschrijver, contact op te nemen. Als daar een concrete vraag en een doordacht voorstel uitrolt, nemen wij de uitvoering voor onze rekening. Dat levert meerwaarde op: je brengt organisaties met elkaar in contact en je maakt mensen bewust van de boodschap die ze willen uitdragen. Dat leidt als regel tot aansprekende resultaten. En daar heeft iedereen baat bij.”

Remy stelt aan Petra Slot van Intratuin de volgende vraag: Hoe betrek je de hele organisatie bij de bijdrage die jullie leveren aan Doesgoed? En hoe koppelen jullie dit naar klanten en relaties?

LinkedIn Facebook Instagram Youtube Twitter
ANBI


© Doesgoed 2024
Webdesign en realisatie 2020: RAADHUIS.com